כיתוב לוגו

בחירת פתרונות מחשוב

אפיון מערכות מידע

מטאור היא אחת מהחברות המובילות בתכנון, אפיון ועיצוב של מערכות מידע ארגוניות בישראל. מטאור אחראית על אפיון של עשרות מערכות מידע ארגוניות במגוון רחב של סקטורים עסקיים וציבוריים ובכלל זה הובילה ומובילה את האפיון של מערכי המידע הלאומיים המרכזיים של ישראל.

בבסיס מתודולוגית האפיון של מטאור (MSAD – Mateor's Systems Analysis & Design) עומד העיקרון של אפיון מונחה צרכים ויעדים עסקיים/ארגוניים.  השלבים הראשונים במתודולוגית העבודה מוקדשים להגדרת המטרות העסקיות/הארגוניות של המערכת וללימוד הצרכים העסקיים-ארגוניים בהם נדרשת המערכת לתמוך.

חברת מטאור מדגישה בשלבי המתודולוגיה הראשונים את השילוב שבין דרישות הנגזרות מבעיות במצב הקיים  (ייעול תהליכים קיימים) לבין דרישות הנגזרות מהתפתחות הטכנולוגיה (עיצוב מחדש של תהליכים – Business Process Reengineering). תוצרי שלבים אלו מנחים את שאר שלבי האפיון ואת עיצוב החלופות למימוש המערכת.

מטאור מקפידה על הפקת תוצרי אפיון ועיצוב אשר יוכלו לשרת מעבר מהיר לשלב הפיתוח ולייעול תהליכי הבקרה והאישור של משתמשי המערכות (העברת תוצרים מוחשיים לאישור הלקוחות). לפיכך מופקים תוצרי האפיון/עיצוב לפי מתודולוגית UML (כאשר מתודולוגיה זו נהוגה בארגון הלקוח ומשרתת את שלבי הפיתוח) וכמו כן מופקים תוצרים מונחי ממשק משתמש (הצגה מהירה של סקיצות מסכי מערכת לפישוט ולקיצור האינטראקציה עם משתמשי המערכת).

מטאור מיישמת את מתודולוגית האפיון והעיצוב באמצעות הכלים המועדפים על הלקוח  החל משימוש  בכלי  Office

(Word, Access, Visio) דרך שימוש בכלי Case דוגמת Enterprise ArchitectSelect ו-Rational ועד לשימוש בפלטפורמות רחבות יותר דוגמת ARIS.

לקוחות לדוגמא: שירותי בריאות כללית, המוסד לביטוח לאומי, שירות התעסוקה, רכבת ישראל, משרד הפנים, משרד הבינוי והשיכון, אגף המכס ומע"מ, משרד הביטחון – רשות המעברים, סולל בונה, אלתא מערכות, משרד התמ"ת, בנק לאומי, רשות המים, אקסלנס נשואה, המשרד להגנת הסביבה, מכללת בית ברל ועוד.

חזרה